Spektakle - Echa | T. de Ł. Nienasycona

Spektakle - Echa | T. de Ł. Nienasycona

Zapraszamy 20 i 21 maja br. na spektakle organizowane w ramach II edycji Festiwalu Kultury Utraconej - wydarzenia, dzięki któremu można zanurzyć się w utraconym świecie II Rzeczpospolitej i poznać jego fenomen. Przed nami dwa teatralne przedstawienia:

 

20 maja 2023 r.
sobota, godz. 16.00
Miejsce: Długi Targ / Zielona Brama
WSTĘP BEZPŁATNY

 


"Echa" to spektakl teatralny inspirowany książką Agnieszki Pajączkowskiej "Wędrowny zakład fotograficzny". Przedstawienie jest impresją na temat Kresów Wschodnich. Nie ma w nim słów, występuje gra gestów. Sceną teatru jest Długi Targ – daje to okazję do przeżycia niesamowitego momentu, kiedy kultura wchodzi w przestrzeń miejską i dzięki temu staje się ogólnodostępna.

 


21 maja 2022 r.
niedziela, 18:00
Miejsce: sala konferencyjna im. Jana Olszewskiego w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (poziom -3)

 

"T. de Ł. Nienasycona" to spektakl o Tamarze Łempickiej organizowany w ramach II edycji Festiwalu Kultury Utraconej. Sztuka pisana jako monodram jest swoistą psychodramą, wiwisekcją, zmyciem makijażu autokreacji i konfrontacją z rzeczywistym „Ja”. Spektakl próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy Autoportret w zielonym bugatti przedstawia Tamarę Łempicką, czy też wyobrażenie artystki o sobie samej?


PEŁEN OPIS WYDARZEŃ:


20 maja 2023 r.
sobota godz. 16.00

Miejsce: Długi Targ / Zielona Brama

Echa
Spektakl teatralny

WSTĘP BEZPŁATNY

Teatr Migro

 

Spektakl bez słów, inspirowany książką Agnieszki Pajączkowskiej Wędrowny zakład fotograficzny, jest impresją na temat Kresów Wschodnich. Opowiada o zapomnianych miejscach, ludziach i przedmiotach. Odwołuje się do wspomnień, ale również pamięci przyszłych pokoleń.

Zdjęcia, które będą ożywać na oczach widzów, przeniosą nas do świata wielu kultur, narodowości i wyznań. Ruch sceniczny, autorstwa Natalii Iwaniec, przeprowadzi nas przez tę podróż za pomocą techniki Gaga, unikatowego języka ruchowego opracowanego przez Ohada Naharina. Natomiast muzyka, złożona m.in. z regionalnych pieśni, pomoże nam poznać inna kulturę.

Spektakl jest nie tylko opowieścią o przeszłości, ale również zaproszeniem do przyjrzenia się własnym korzeniom oraz ich roli w naszym codziennym życiu i we współczesnym świecie.

 

Reżyseria, scenariusz, wybór muzyki – Monika Kozłowska. Choreografię stworzyła Natalia Iwaniec. Scenografia i kostiumy – Joanna Jaśko-Sroka. Podczas spektaklu wystąpią: Justyna Orzechowska, Magdalena Pamuła/Julia Szewczyk, Justyna Wójcik, Kacper Lech, Michał Orzyłowski i Adam Plewiński.

 

Teatr Migro
Grupa powstała w 2019 r. w Krakowie z inicjatywy Moniki Kozłowskiej i Justyny Wójcik. Artyści Migro, od lat związani zawodowo z Teatrem KTO i zainspirowani jego działaniami artystycznymi, łączą zdobywane doświadczenia z interesującymi ich tematami i inspiracjami artystycznymi. Sceną Teatru Migro są ulice, place, skwery małych miasteczek i dużych miast. W przedstawieniach teatru nie ma słów: jest gest, taniec i mimika. Nazwa Migro odnosi się do wędrownego charakteru zespołów ulicznych, ale podkreśla także tematykę, którą zainteresowani są artyści teatru – migrujących społeczności, przypadkowych spotkań w naszej codziennej drodze.


 

21 maja 2023 r.
niedziela, godz. 18.00

Miejsce: sala konferencyjna im. Jana Olszewskiego w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (poziom -3)

T. de Ł. Nienasycona
Spektakl o Tamarze Łempickiej

BILET NORMALNY 50 zł/ ULGOWY 30 zł

 

Kobieta wychowana w luksusie. Od najmłodszych lat wiedziała, czego chce. Do celu dążyła bezceremonialnie i za wszelką cenę. Czuła się wolna i wyzwolona. Wyemancypowana. Jedynie ona sama mogła decydować o sobie. Nie miała kompleksów. Ekstrawagancka. Wyniosła. Nierzadko arogancka. Chciała być i była zawsze w centrum uwagi. Królowa szalonych lat dwudziestych. Przez całe bujne życie tworzyła swoją legendę. Konfabulowała – z przyzwyczajenia lub dla uzyskania efektu, w zależności od okoliczności. Poziom jej autokreacji z pewnością stał się wzorem dla późniejszych celebrytów. Miała kochanków i kochanki, ale prawdziwie kochała jedynie pierwszego męża Tadeusza (Tade’) Łempickiego. Wielbiła bogactwo, przepych, eleganckie stroje, wystawne przyjęcia… Stworzyła swój unikalny styl w sztuce.

T. de. Ł. Nienasycona – sztuka pisana jako monodram jest swoistą psychodramą, wiwisekcją, zmyciem makijażu autokreacji i konfrontacją z rzeczywistym „Ja”. Dwie aktorki (Katarzyna Żak i Ewa Makomaska) rozgrywają konflikt w dialogu „Ja” z „Mną”. Ta fotografia wewnętrzna artystki rozbita na „pozytyw” i „negatyw” jest egzemplifikacją rozdarcia między kreowaniem własnego wizerunku a rzeczywistością. Spektakl próbuje odpowiedzieć na pytanie: czy Autoportret w zielonym bugatti przedstawia Tamarę Łempicką, czy też wyobrażenie artystki o niej samej?

 

Autorem spektaklu jest Blanka Konopka, wyreżyserował Artur Hoffman. Podczas spektaklu wystąpią: Ewa Makomaska oraz Katarzyna Żak. Wykonaniem scenografii, kostiumów, a także projekcjami multimedialnymi zajęli się Maja Grau i Tomasz Ciesielski. Za opracowanie muzyczne odpowiada Marcin Wasilewski, za charakteryzację zaś Łukasz Adelon Rembas.

#FestiwalKulturyUtraconej