Przejdź do treści

Nagroda The Drum Experience Awards 2019 dla Multimedialnego widowiska plenerowego Poland: First to Fight

13/12/2019 - 09:36
Nagroda The Drum Experience Awards 2019 dla Multimedialnego widowiska plenerowego Poland: First to Fight

Multimedialne widowisko plenerowe Poland: First to Fight, będące koprodukcją Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku oraz Pixel Artworks zdobyło prestiżową nagrodę The Drum Experience Awards 2019 w kategorii Event Technology of the Year.  

Widowisko Poland: First to Fight, które prezentowane było w dniach 23-25 sierpnia 2019 r., było jednym z wydarzeń rozpoczynających uroczyste obchody 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej.

Więcej o The Drum Experience Awards 2019www.thedrumexperienceawards.com 

Więcej o Pixel Artworkshttps://www.pixelartworks.com/

Podczas łącznie 9 pokazów (3 dni, 3 pokazy każdego wieczoru) około 6000 osób miało możliwość wzięcia udziału w tym niezwykłym widowisku artystycznym, którego rozmach, zastosowane środki wyrazu oddziałujące na wszystkie zmysły i poruszająca emocje narracja historyczna były wyrazem swoistego hołdu oraz głębokiego szacunku i wdzięczności dla tych, którzy oddali życie za wolną Polskę. 

Podczas spektaklu zostały użyte nowoczesne techniki multimedialne takie jak video mapping 3D, ekrany diodowe, wielkoformatowe animacje, efekty pirotechniczne, a także muzyka i dźwięki. Udział aktorów dodał całości widowiska dynamizmu - aktorzy poprzez szczegółowo zaaranżowaną choreografię podkreślali emocje wyrażane za pomocą obrazu i dźwięku na kanwie projekcyjnej, jaką stały się fasady budynku MIIWŚ. Za pomocą specjalnego software „Notch” elementy choreograficzne odgrywane na scenie wplatane były w czasie rzeczywistym w projektowane mappingi. 

Scenariusz Widowiska został przygotowany przez zespół historyków Muzeum II Wojny Światowej. Narracja rozpoczęła się od ukazania dziewiętnastowiecznych korzeni idei totalitarnych, genezy zła, idei Marksa i Engelsa, filozofii „ubermensch” Nietschego oraz paktu Ribbentrop-Mołotow – wydarzenia, które zmieniło losy Europy na długie dziesięciolecia i skazało na zagładę miliony istnień ludzkich. Widowisko pokazywało także Westerplatte jako miejsce-symbol, miejsce początku globalnego konfliktu w Polsce i Europie, opowiadało także o agresji Sowieckiej na Polskę w dniu 17 września 1939 r. Ukazany został terror i polityka eksterminacyjna, które to okupanci niemieccy i sowieccy stosowali w odniesieniu do obywateli polskich. W scenariuszu przewijały  się sylwetki polskich bohaterów, postaci, które stały się wzorcami moralnymi dla powojennych pokoleń Polaków. 

Partnerem oraz głównym sponsorem widowiska było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.